Peluang Pekerjaan


Opss.. Javascript tidak aktif di pelayar web anda

Untuk menggunakan sepenuhnya fungsi yang terdapat dalam laman sesawang ini, anda dikehendaki mengaktifkan opsyen JavaScript terlebih dahulu. Disini adalah langkah-langkah untuk mengaktifkan opsyen JavaScript tersebut.


Pertanyaan

Sekiranya terdapat soalan berkenaan amalan privasi kami, sila hubungi webmaster kami.

Terima kasih kerana anda berminat untuk menyertai Widad College.

Kami adalah sebuah institusi pengajian tinggi yang bercita-cita ke peringkat antarabangsa yang berkeupayaan melahirkan para profesional unggul di pasaran global.

Kami sedang mencari calon yang berwibawa untuk menyertai kami. Untuk maklumat tentang jawatan, sila rujuk senarai di bawah.


Bagaimana Untuk Memohon?

  • Pemohon yang berminat boleh menghantar resume lengkap berserta nombor telefon, alamat e-mel serta gambar ukuran pasport yang terkini ke Jabatan Sumber Manusia. Sila nyatakan jawatan yang dipohon.

    Dokumen yang telah lengkap boleh dihantar menggunakan kaedah-kaedah berikut:

  • Kaedah 1

  • Kaedah 2

    Pengarah Sumber Manusia
    Widad College
    BIM Point, Bandar Indera Mahkota
    25200 Kuantan, Pahang Darul Makmur, MALAYSIA


  • Jawatan 1 : Pensyarah Komunikasi Massa

    Kemaskini: Jun 19, 2019
  • Skop Kerja

    Fakulti Pendidikan & Sains Sosial Widad University College mengalu-mengalukan calon-calon yang berminat untuk memohon bagi jawatan ini.
  • Tugas dan Tanggungjawab

    Sebagai seorang pensyarah, beliau hendaklah memberi sumbangan serta bertanggungjawab dalam proses mengajar dan pentadbiran yang berkaitan dengan hal ehwal pembelajaran. Beliau juga perlulah memberi sumbangan dari segi penyelidikan, aktiviti-aktiviti ilmiah dan memberi sumbangan bukan akademik kepada fakulti dan universiti.
  • Tugas Khusus

    • Menyediakan dan menyampaikan kuliah, seminar, tutorial dan bengkel;
    • Menyemak dan memberi markah terhadap hasil kerja pelajar, tugasan, projek, ujian dan juga peperiksaan akhir;
    • Menyedia dan moderasi soalan peperiksaan serta skrip jawapan;
    • Menasihat dan menyelia projek dan penyelidikan pelajar;
    • Menjalankan kerja-kerja pentadbiran (yang berkaitan dan pembelajran seperti memantau kehadiran pelajar, menghadiri mensyuarat dan menjalankan aktiviti-aktiviti pemasaran);
    • Menjadi ahli jawatankuasa bagi aktiviti-aktiviti universiti dan menghadiri mesyuarat;
    • Menjalankan kerja-kerja adhoc yang diberikan oleh dekan fakulti.
  • Kelayakan

    • Memiliki Ijazah Sarjana di dalam bidang Komunikasi Massa (Penyiaran dan Media Baru); ATAU
    • Memiliki Ijzah Sarjana Muda di dalam bidang Komunikasi Mass (Penyiaran);
    • Minimum 3 tahun pengalaman di dalam bidang akademik dan industri media penyiaran ( fresh graduate dialu-alukan untuk memohon);
    • Mempunyai sifat kepimpinan, koordinasi dan dan skill kemahiran komunikasi yang bagus.
  • Kami dengan ini ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada calon-calon yang berminat dengan jawatan ini. Untuk perhatian tuan dan puan hanya calon-calon yang disenarai pendek akan dipanggil untuk sesi temuduga.
    Calon-calon yang memenuhi kriteria seperti di atas adalah dipelawa untuk mengemukakan permohonan dengan melampirkan resume melalui emel kepada:
  • Jawatan 2 : Pensyarah 'Orthopaedics'

    Kemaskini: Apr 17, 2019
  • Syarat-syarat

    • Master in Orthopaedics or equivalent;
    • FRCS. (Trauma & Orthopaedics)
  • Jawatan 3 : Pensyarah 'Paediatrics'

    Kemaskini: Apr 17, 2019
  • Syarat-syarat

    • Master in Pediatrics or equivalent;
    • MRCP Pediatrics / MRCPCh Paediatrics.
  • Jawatan 4 : Pensyarah 'Physiology'

    Kemaskini: Apr 17, 2019
  • Syarat-syarat

    • Master in Physiology or equivalent;
    • PHD in Physiology.
  • Jawatan 5 : Pensyarah 'Biochemistry'

    Kemaskini: Apr 17, 2019
  • Syarat-syarat

    • Master in Biochemistry or equivalent;
    • PHD in Biochemistry.
  • Jawatan 6 : Pegawai Sains

    Kemaskini: Apr 17, 2019
  • Syarat-syarat

    • Degree in Bio Medical Lab.
  • Jawatan 7 : Marketing Manager

    Kemaskini: Dis 11, 2018
  • Key Responsibilities

    • Developing a pricing strategy that maximizes profits and market share but considers customer satisfaction;
    • Identifying new customers;
    • Creating promotions and advertisements;
    • Understanding and developing budgets, including expenditures, research and development appropriations, and return-on-investment and profit-loss projections;
    • Compiling lists describing our organization's programmes and offerings;
    • Developing and managing advertising campaigns;
    • Organizing company conferences, trade shows, and major events;
    • Building brand awareness and positioning;
    • Evaluating and maintaining a marketing strategy;
    • Directing, planning and coordinating marketing efforts;
    • Communicating the marketing plan;
    • Developing each marketing campaign;
    • Researching demand for the organization's products and services;
    • Evaluating competitors;
    • Handling social media, public relation efforts, and content marketing.
  • Syarat-syarat

    • Bachelor in Marketing/Business or related field;
    • At least 5 years of working experience in related field;
    • Experience in education marketing will be added advantage;
    • Experience with creating a marketing campaign, marketing strategy, and marketing plan;
    • Experience with online marketing, including social media, and content marketing;
    • Understanding of public relations;
    • Advanced communication skills;
    • Ability to quickly adapt to changes.
  • Jawatan 8 : Business Development Manager

    Kemaskini: Dis 11, 2018
  • Key Responsibilities

    • Work with the COO, staff, and Board of Governing to facilitate short and long-term strategic plans;
    • Identify and address development issues that affect the well-being and efficacy of the organization;
    • Foster a culture of philanthropy and ensure that fund development is executed in keeping with the organization's values, vision, and mission;
    • Co-operate with the CEO and senior management to plan the organization's fund for the development course and programmes;
    • Manage the operation development function efficiently, and oversee the activity development in coordination with staff;
    • Establish a balanced mix of donor sources and fundraising programmes to attract and retain donors and fundraising volunteers;
    • Establish performance measures, monitor results, and evaluate the efficacy of the fund development programmes;
    • Maintain accountability and ensure compliance with all regulations and laws, as well as the code of ethics for fundraising professionals;
    • Help to recruit, train, and motivate fundraising volunteers;
    • Keep abreast of development in philanthropy and fund development.
  • Syarat-syarat

    • Bachelor's Degree in Business Administration, or related field;
    • Master's Degree preferred;
    • Further certification may be required;
    • Minimum of 5 years professional experience in managing projects and teams;
    • Proven track record of success in fundraising;
    • Strong interpersonal, decision-making, and leadership skills;
    • Excellent verbal and written communication skills;
    • Analytical thinking and ability to analyze data;
    • Proficient in Microsoft Office.